השקיעו
בעיתונות עצמאית
  • אודות
  • צרו קשר
יום ראשון, יוני 22, 2025
לתמיכה בכל סכום
המקום הכי חם בגיהנום
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
  • חם
  • מלחמת אוקטובר 23
  • דמוקרטיה במשבר
  • חברתי
  • בריאות הנפש
  • מקומי
  • תחקירים
  • דעות
המקום הכי חם בגיהנום
לתמיכה בכל סכום
אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
המקום הכי חם

פייסבוק קובעת: ירושלים המזרחית אינה בישראל

הרשת החברתית הגדולה בעולם מכירה רק בגבולות הקו הירוק; סגנית שר החוץ חוטובלי: לא מסכימים עם הטרמינולוגיה. עיריית ירושלים: נעלה את הנושא מול נציגי הרשת בישראל

חיים הר־זהב ❘ חיים הר־זהב
08.03.18
| מגזין

משנים כיוון! במקום לצרוך תקשורת שמוכרת אותך, הגיע הזמן להשקיע בעיתונות עצמאית שעובדת אך ורק בשבילך


צילום מסך

ישראל לפי פייסבוק. צילום מסך

יותר משלושה מיליון וחצי ישראלים הם בעלי פרופיל פעיל בפייסבוק, כמעט חצי מאזרחי המדינה. הרשת החברתית הגדולה בעולם אפילו פתחה משרד בארץ הקודש, והיא מככבת תדיר בחדשות (וגם באתר זה). גם ראש הממשלה נתניהו הוא משתמש כבד בפייסבוק, שמהווה פלטפורמה בעבורו להעביר סרטונים עם מסרים לתומכיו בלי להישאל שאלות כלשהן, כפי שהיה אמור לעשות (וראוי היה שיעשה) לו היה עורך מסיבת עיתונאים, למשל.

אולי יעניין אותך גם:

״ח״כים אמרו שאברה לא נחשב חטוף. הגישה הייתה ׳הבן שלכם עבר לעזה מבחירה, תתמודדו׳״

חמש אחרי המלחמה

"עוצמת ההרג וההרס במלחמה כל-כך גדולה שגם מתנחלים הגיעו לשבור שתיקה"

אבל מסתבר שלמרות ההשקעה של הרשת במשרד ישראלי, ולמרות הפופולריות הרבה שלה בארץ – פייסבוק לא מאמצת את ההגדרות של ממשלת ישראל ושל החוק הישראלי ככל שהדברים נוגעים לגבולות המדינה.


  • הטלפון שלך גלוי לכל בפייסבוק – זה לא באג, זה פיצ'ר
  • בלי הסברים ובלי חוכמות – מערכת הענישה והצנזורה של פייסבוק ישראל

בהגדרות של פייסבוק השכונות בירושלים שנבנו אחרי מלחמת ששת הימים ובהן גילה, רמות והגבעה הצרפתית אינן חלק מישראל, רמת הגולן היא עדיין חלק מסוריה, וכמובן שגם שטחי יהודה ושומרון (לרבות ההתנחלויות והמתגוררים בהם) אינם קשורים בצורה כלשהי למדינה. למרות הצהרותיו של נשיא ארצות הברית והודעתו על הכוונה להעביר בעתיד את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, מבחינתה של פייסבוק הקו הירוק המחלק את העיר לשניים חי וקיים.


עדי סופר-תאני

מנכ"לית פייסבוק בישראל, עדי סופר-תאני

בגלל הפופולריות הרבה, מפרסמים ישראלים רבים מעלים מודעות בתשלום לרשת פייסבוק. כמו כלי תקשורת אחרים, גם המקום הכי חם בגיהנום מקדם את התוכן שלו בתשלום ברשת זו. הסוד לקידום של המקום הכי חם אינו סוד בכלל – אנחנו מייעדים את הפרסום ("מטרגטים", בלשון אנשי המדיה החברתית) לא לכל העולם, אלא רק למי שגרים בישראל. הסיבה פשוטה: אנחנו מגזין עיתונאי בעברית, שכותב על הקורה בחברה הישראלית, ומוכוון לקוראים החיים כאן בארץ או למי שרוצים לדעת מה קורה פה – ופרסום לכל העולם, מעבר לכך שלא יהיה אפקטיבי, גם יעלה לנו הרבה יותר כסף.

כשבדקנו את יעילות הפרסום שלנו באמצעות מפות האפקטיביות שפייסבוק עצמה יוצרת, אי אפשר היה שלא לראות מיד שישראלים בגדה המערבית כלל לא ראו את הפרסומות שלנו בפיד שלהם. כך גם תושבי רמת הגולן. פייסבוק צבעה בכחול (שמשמעו "אזור שאליו הגיעה המודעה") רק את ישראל בקווי הארבעה ביוני 1967, זאת עם המותניים הצרות ועם פרוזדור ירושלים.

צילום מסך

ירושלים? מסתבר שהיא בירדן. צילום מסך

זום במפה שעשינו בעיר ירושלים באמצעות הכלי שמספקת הרשת למפרסמים מגלה שמי שגר בשכונת ארנונה בירושלים ראה בהחלט את הפרסומים שלנו, אבל מי שגר בהר חומה הסמוכה לא נתקל בהם מעולם. עובדי ההייטק בהר חוצבים נחשפו לפרסום כשהיו במשרד, אבל אם הם גרים מעבר לכביש, בשכונת רמות שאותה הם יכולים לראות מהחלון כשהם בעבודה – הפרסומים שלנו לא הגיעו אליהם הביתה, שכן לפי פייסבוק, היא אינה חלק מישראל.

צריך לומר כי זו אינה הפעם הראשונה שבה גולשים ישראלים מבחינים בסוגיות הנוגעות לסיווגה המדיני של ירושלים. בשנת 2011 פורסם באתר מיינט ובעיתון ידיעות ירושלים כי גולשים מישראל הבחינו שירושלים מופיעה בפייסבוק כעיר בפלסטין. עצומה פורסמה ברשת בשעתו במחאה על העניין, אך נראה שלא ממש השפיעה.

צילום: דוד סאלם

נמשיך לדבר עד שישנו את גישתם. ציפי חוטובלי. צילום: דוד סאלם

הגילוי בעניין הקו הירוק בפייסבוק גרם לכעס בממשלה, ששריה (כמו גם ראש הממשלה, כאמור) מרבים להשתמש ברשת ורואים בה אמצעי תקשורת לכל דבר ועניין, למרות שהיא כלל אינה מגדירה עצמה ככזאת. "עבור ממשלת ישראל, ירושלים היא בירתה הנצחית והמאוחדת של מדינת ישראל. זאת עמדתנו וזאת הסיבה שאנו משקיעים מאמצים רבים להעברת השגרירויות לירושלים", אמרה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי למקום הכי חם. "את העמדה הזאת אנחנו מעבירים במגעים שלנו עם כל החברות הבינלאומיות. אנחנו לא מסכימים עם העובדה שהחברות אלה מאמצות את הטרמינולוגיה ואת המפות של האו"ם וגם את הנקודה הזו אנחנו מעבירים בשיחות שלנו איתם. כך גם נמשיך לעשות עד שישנו את גישתם". גם בעיריית ירושלים אמרו אמש כי בכוונתם להעלות את העניין מול נציגי פייסבוק בארץ.

נציגות פייסבוק בישראל עדיין לא הגיבה לנושא, זאת למרות פניות רבות.

[mc4wp_form id="1006521"]



הסיפורים החמים

חם

שנה להיעלמות היימנוט קסאו. האב: "היימנוט נחטפה". המשטרה: "כל העדויות נבדקו. אין סימוכין לחטיפה"

החברה הערבית

אחרי חמש שנים השופטת בתביעת ההרוג בפינוי אום אל-חיראן מציעה פשרה חריגה 

חברתי

״ח״כים אמרו שאברה לא נחשב חטוף. הגישה הייתה ׳הבן שלכם עבר לעזה מבחירה, תתמודדו׳״

הכי חםבטוויטר

[jnews_widget_tiktok compatible_column_notice="" column="3" row="3" hover="zoom" button="המקום" open="true"]

קטגוריות

  • דעות
  • חברתי
    • החברה הערבית
    • מבקשי מקלט
    • צדק חברתי
      • דיור ציבורי
  • חם
  • מגזין
  • מדיני-בטחוני
    • יהודה ושומרון
    • מלחמת אוקטובר 23
      • מחדל ה-7 באוקטובר
    • עזה
    • צבא
  • מקומי
    • סביבה
    • תכנון
  • משפט ופלילים
    • אלימות מינית
    • דמוקרטיה במשבר
    • משטרה
    • נשק
    • שחיתות
  • פוליטיקה ותקשורת
    • פוליטי
    • תקשורת
  • פרויקטים
    • русский / English / عربى
    • גלריות
    • וידאו
  • רווחה
    • בריאות הנפש
    • חינוך
  • תחקירים

המקום הכי חם בגיהנום || 

עיתונות עצמאית, בלי פחד. 

אנחנו מחויבים לנקודת מבט קשובה, ביקורתית ומאוזנת, אבל היא לעולם לא חפה מתפישת עולם, מעמדות ומעקרונות. במגזין הזה אנו מבקשות לעשות עיתונות שדבקה בעקרונות של דמוקרטיה, שוויון וצדק חברתי. עיתונות חוקרת, חפה מפחד וממורא. עיתונות שאינה חוששת לקחת צד. ששומרת על פרופורציות, שאינה מתלהמת, שנצמדת לעובדות ולסטנדרטים מקצועיים, סקרנית ובודקת את עצמה.

 

© 2024 כל הזכויות שמורות למקום הכי חם בגיהנום - מגזין עיתונאי עצמאי.

Fatfish

אין תוצאות
צפיה בכל התוצאות
  • ראשי
  • חם
  • מלחמת אוקטובר 23
  • דמוקרטיה במשבר
  • חברתי
  • בריאות הנפש
  • מקומי
  • תחקירים
  • דעות
צרו קשר
מי אנחנו

© 2024 כל הזכויות שמורות למקום הכי חם בגיהנום - מגזין עיתונאי עצמאי | פיתוח Fatfish